Liever verbinden dan verkopen

Terwijl ik aan de telefoon ben met mijn accountability groepje om mijn KPI’s te verantwoorden. Ren ik achter mijn dochter (1,5 jaar) aan, die langs de vijver Koi Karpers aan het spotten is.
En net wil ze elke keer te ver over het randje kijken.
Boos kijkt ze me aan als ik haar aan haar capuchon probeer aan de haak te slaan. Ondertussen probeer ik me ook nog te concentreren op het gesprek. Gelukkig neemt ze een ander pad.

Wat betekent dat de kinderwagen en de boodschappen nu ergens staan, zonder dat ik er zicht op heb.

Kiezen!
Rustig bellen en achter haar aan hobbelen.
Of in de buurt blijven van de kinderwagen en die rot vijver.
Makkelijke keuze.

We hebben het over sales, want heb net die dag een sales training achter de rug van een Tony Robbins coach. De andere drie ondernemers van het accountability groepje zijn reuze benieuwd naar mijn vernieuwde inzichten.

Vandaag ontvang ik een voice van een van de drie, Nancy van Heck ♾ ♥️. Ze zegt enthousiast, ineens heb ik twee ‘ja’s.

Het is zo waardevol om je leads na te bellen!
En dat had Nance ervaren nadat ik haar had aangemoedigd om te gaan bellen.

Je weet ook gelijk wat er speelt in jouw doelgroep en waar hun behoeftes liggen.

Natuurlijk deel ik ze ook met jou wat zij heeft veranderd in haar gesprek.
Daar hebben we allemaal wat aan.

Wat je alleen maar hoeft toe te voegen aan een sales gesprek.
➡️ Wat is je ervaring naar aanleiding van dit gesprek?
➡️ Wat is je gevoel, wat zou je graag willen (veranderen)?
➡️ En wat heb je dan nu te doen?

Je kunt in je rol blijven als coach.
Je helpt ze met het gevoel, het willen bereiken en de belemmerde gedachten die ze in de weg zitten.

Dat maakt dat ze kunnen beslissen.
Maar ook dat ze een heel goed gevoel hebben over het gesprek.
Omdat je namelijk komt brengen (en niet komt halen).
Je blijft dan bij je eigen kernwaarden.

Dan voelt het voor jou als coach niet als verkopen.
Dan voelt het voor jouw coachee als echte verbinding.
Wat hen nu al verder helpt.

Win, win plus.
#businesscoach #leadgeneratie #conversie #salesmarketing #coaching

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.